Friday, 10 February 2012

Renung seketika..............

Perasanku terhadapmu ini lahir dari pertemuan kita buat kali pertama... .
Sejak itu, berputik rasa rindu di hati yang smakin mendalam dari hari ke hari,
membuatku tidak dapat berhenti dari memikirkanmu sayang... .

Cinta yang ku lafaz bukan cinta gurauan,
kasih yang ku damba bukanla kasih igauan...
Ku hanya kau mendampingiku setiap masa,
Tika senang dan susah menempuh ranjau perjalanan hidup..

Kau umpama mutiara dan permata di sudut hatiku,
yang sentiasa bergermerlapan menerangi kegelapan dan kekosongan diriku ini,
segala gelak & senda tawamu yang ku impikan,
agar ianya tetap mekar di dalam ikatan cinta yang di jalinkan.

Sehingga kini, ku terasa kasih sayangmu seakan kasih sayang bidadari terhadap suaminya di syurga kelak,
Dan...
Ketahuilah, aku amat menyintaimu tiap masa dan waktu...

Ana uhibbuki fillah, ya ukhti..
Ukhwah fillah abadan abada...

Semoga ikatan yang dibina sentiasa dalam keredhaanNya... InsyaAllah...

My family

haiiii........
Selamat Petang...........
skrg nie aku nk tunjuk pic keluarga aku..........
haa.........nie mama dan baba aku......sweet kan......hehehehe.......


Dari kiri.......mama, hawa, sarah, baba, dan yg paling cute 2 aku lar.......hehehe......mse nie time raye thun 2011.................
okie.......yg nie ak ngn + 2 org spupu aku loqman dan ain.............













nie je lar pic keluarga aku yg aku nk tjuk kt korng........klu korang nk tngok lg ak leh tnjukkan...........tp kt umah aku lar.......hahaha.................

My Personality

Assalamualikum.......................................
hai.......selamat datang kt blog aku yg x sberape nie.......ak sje je nk tlis blog nie sbb da xde kerje lain.....hahahhaa........mule-mule ak terpikir nk tlis blog sbb aku nk luahkan ape yg terpndam.........dan ak nk igt blik kenang-kenangan bersama teman-teman ku yg da lme terpisah jauh...........and than.....ak nk certa kt korang yg sudi melawat blog aku nie, tentang serba sikit latar belakang aku............yg nk complain about my blog.....u can get out from my blog.......i didn't look your face........hahahah.....poyo je ckp BI......padahal grammar hancur........lantak lar.......yg pnting aku leh wat sesuka hati kt dlm blog aku nie.....hehehehe.............


Okie.........aku bgtw kt korng.....nama sbenar aku Ahmad Mustaqim b Hj Mat Shah...............tp nama famous aku Aqim.....ak x kesa lar korang nk panggil aku ap.....ahmad ke, mus ke, are qim ke, taqim ke......yg pnting jgn pnggil name yg xelok k........


Aku dilahirkan pada 23/11/1991 kt KL.......waaaaaa.......bdk KL lar sgt.......nk wat cmne da mama kesayangan aku terberanakkan aku kt HBKL.......aku redha lar......sume yg berlaku Allah S.w.t telah tetapkan........kemudian......aku dibesarkan kt Cheras, Selangar selama 18thun........dan kami sekeluarga berhijarh kt Rembau, negeri Sembilan pada tahun 2010.........kami berhijarh kt Rembau sbb ayah aku ditukarkan kt IPD Rembau........sblm nie ayah aku berkhidmat sbgi anggota polis kt PGA Cheras............
em.......aku sbnrnya xberapa syok tinggal kt rembau sbb......kt rembau bosan dowh..........xde life.....hahahha..........ye lar.......bru pindah lum ad kwn ag kan.......hehehe......tp xpe.......lme2 aku akn dpt sesuaikan diri dgn masyarakt kt rembau...........


Aku mempunyai 3 org adik beradik....2 perempuan sorang llki......llki tuh ak lar.......aku yg sulung sekali........hero katakan....hahaha.......em....sbenarnya aku mmpunyai seorang abg......die yg sulung......tp nk wat camne Allah lebih menyayangi die.......namanye Hanzalah.....sedapkan nama 2.......die mninggal dunia akibat demam panas dan sakit jantung semasa beliau berumur 16 thn....dan aku ketika tu bru berumur 14 thn.....aku sgat sedih kehilangan abg tercinta........aku harap korng yg mmbaca blog aku nie dpt sedekahkn AL-Fatihah kt beliau......................................................


Sekarang nie........aku nk certakan skit psl keturunan ak..........tp aku pn xtw ak nie keturunan ap ek.......hehe.......xpe yg penting.....nenek moyang kte asal daripada nabi Adam..............aku nie sbnarny bknnya melayu tulin.......aku ad bnyak keturunan.........ntah lar ak nie nk digelarkan keturunan ap ntah.........baba aku keturunan sbelah ayahnya baba n nyonya(kacukan melayu cina) kira atok aku lar nie........yg sebelah mak baba aku....nenek aku lar, berketurunan arab......wallahuallam......ak pn xtw sbb nenek aku meninggal mse aku msih 2 thun.....mse 2 aku nga cute ag........skrg nie da encem.....poyo je mamat nie.....hahahha.........okie......nie sblah mama pulak.........tok wan ak keturunan ap ntah......ak kurang mendapat info psl keturunan sbelah tok wan ak.......tp yg ak tw die berasal daripada terangganu.......ntah lah....biar je lar....bkn pnting pun............tp tok ak keturunan siam.........klu korang perasan wajah aku nie lebih terikut2 wajah siam.......biasa lar......org siam kn macho.......hehehe......ske hati aku lar....nie blog aku.......:P

Ak mndapat pendidikan awal mse skolah tabika abim kt tmn. Alam Jaya Cheras......mse tuh ak bru berumur 6 thn......kemudian ak menyambung pengajian di skolah rndah kt Sekolah Kebangsaan Taman Cuepacs(SKTC) pada tahun 1998 hingga 2003.........lepas aku tamat pengajian kt skolah rendah.....ak masuk pula sekolah menengah......mse nie da tunjuk diri nie macho da.....haha......ak sokah menengah kt Sekolah Menengah Kebangsaan Perimbun(SMKP) pada tahun 2004 hingga 2008.....skolah nie kt bt 10 cheras.......mse kt skolah nie ak aktif dlm pesatuan pengakap....xpe lar.....nnt ak akn certa skt psl aktiviti aku nie....korang sbar ye............

okie......skrg nie aku blajar kt Kolej Universiti Islam Melaka(KUIM).....ak amik bidang diploma in finance.....subjek yg ak amek nie mmng killer skit......kdg2 mse ak study smpai nk pecah otak ak.....hahhaha.......ak msk KUIM pada thn 2010......insyaAllah.....klu ad rezaki aku akn tamat pengajian pd ujung thn 2012.................

okie lar.....setakat nie je lar serba sdikit latar belakang aku.......ble ad mse, ak akn tulis blog ag........sbnrny bnyk ag ak nk luahkan........tp xpe.......mase bnyak ag...........ak nk mohon maaf kt korg sekiranya ad someting yg ak wt korang tersinggung ye......anggap lar ap yg ak tulis nie penuh dgn gurauan......hehehee..........